Om standout
Standout är ett bolag med starkt fokus på att automatisera saker med hjälp av digitala integrationer och kopplingar mellan system.
Vi grundades 2003 och har sedan dess genomfört över 1000 digitala projekt. Huvudkontoret finns i Växjö där även merparten av våra 15 anställda finns.
Standout är självfinansierade och utsedda till Gasellföretag.
Vårt sätt att arbeta
Vi har utformat vårt organisation för att snabbt kunna bygga och förvalta flera digitala kopplingar till våra kunder.
Vi bygger de flesta projekt i vår egen SaaS-plattform, integrationer.se, som låter oss leverera nya kopplingar snabbare och stabilare än andra.
Både sälj och leverans följer vår process för att kunna vara i synk med leveranstider.
Ledning
David Elbe
Sälj & strategi
David grundade företaget och har utbildats inom både företagsekonomi (Linnéuniversitetet) och programmering (Linköpings Tekniska Högskola). Han ansvarar för vår säljverksamhet samt strategi, vision och större partnerskap.
david@standout.se – 0470-348701
Alexander Ross
VD
Alexander är utvecklare i grunden, och van vid att bygga lösningar åt våra kunder. I början av 2020 tog han över VD-rollen i bolaget och ansvarar för den dagliga verksamheten med starkt fokus på att få våra avdelningar att samarbeta på ett bra sätt.
ross@standout.se – 0470-348705
Viktor Rehnqvist
Utvecklingschef
Viktor ansvarar för Standouts största avdelning – utvecklingsavdelningen – som ser till att våra integrationer levereras i snabb takt och med hög kvalitet. Han gör våra prisberäkningar och samordnar utvecklarna så vi har rätt person på rätt uppdrag.
viktor.rehnqvist@standout.se – 0470-348700
Värderingar och filosofi
I vår vardag brinner vi för att hjälpa andra med att automatisera bort allt som är tråkigt, repetitivt och svårt.
Standout är R-licensierade, vilket innebär att vi är Etiskt kvalitetsmärkta. För oss är det viktigt att vi inte lovar mer än vi kan hålla, inte medvetet försöker lura någon och att alla våra anställa agerar etiskt och moraliskt riktigt både mot varandra och mot våra kunder.
Våra medarbetare är anställda hos oss för att de har visat att de är hjälpsamma och gärna ställer upp för varandra. De är också väldigt drivna i den bemärkelsen att de ständigt söker efter förbättringar, samt lever upp till våra höga krav på pålitlighet, kompetens och säkerhetstänk. Det sistnämnda brukar vi kalla för att vi har ett gäng piloter på jobbet som tar ansvar för att kunderna kommer från punkt a till b utan problem.
Aktuellt
Frakt och rabatter i WooCommerce-integrationen
Vi släppte nyligen förbättringar i vår standardintegration mellan WooCommerce och Fortnox. Här är en kort sammanfattning av förbättringarna. Frakt via Fortnox WooCommerce och Fortnox beräknar
Avstämning av Stripe-kontot när du bokför med vår integration mellan Stripe och Fortnox
Så gör du en avstämning mellan Stripe och Fortnox för att få din bokföring att stämma.
Monitor-integrationer
Sedan ett tag tillbaka kan Standout erbjuda integrationer till och från Monitor ERP, vilket inkluderar Monitor G4 och Monitor G5. Vi har redan nu stöd
Bakdatering av integrationer
Så kan du hantera information framåt och bakåt i tiden med hjälp av en integration.
Pausa-steg i integrationsplattformen
Standouts integrationsplattform får nya möjligheter nästan varje vecka. Idag funderar jag över att nästan alla behöver man en paus ibland. Till och med automatiska system
Sensorem väljer Standout för felfri WooCommerce-integration
Johan DanielssonCOO Sensorem Läs mer Vi bytte till Standout från en annan leverantör och har nu äntligen fått till en felfri integration där WooCommerce, Fortnox